Home Sweet Home - Reisverslag uit Zaandam, Nederland van Britt - WaarBenJij.nu Home Sweet Home - Reisverslag uit Zaandam, Nederland van Britt - WaarBenJij.nu

Home Sweet Home

Blijf op de hoogte en volg Britt

16 Oktober 2014 | Nederland, Zaandam

Het laatste verslag, helaas..

Op Koh Phi Phi heeft het eigenlijk alleen maar geregend. En ook echt goed geregend! Straten waren zwembaden geworden en we liepen dus constant met onze voeten door het vieze straatwater.
Op 1 moment leek het alsof de zon doorkwam en zijn we naar het viewpoint gegaan. Prachtig om vanaf daar de vorm van het eiland te zien. De zon bleef helaas niet lang schijnen en bakken met regen viel weer naar beneden de rest van de dag.
Toch was Phi phi leuk want we hebben daar met 2 collega's van mij afgesproken. (Robin en Leendert) We hebben lekker borreltjes gedronken monopoly gespeeld.
Met Robin nog een massage gedaan. Tijdens onze massage kwam er een man binnen die graag gemasseerd wilde worden door de vrouw die Robin masseerde. Zij vertelde ons dat hij elke dag langskomt en vroeg Robin of ze het erg vond om door iemand anders gemasseerd te worden.
De vrouw ging met de man naar een apart kamertje en de deur werd gesloten. Rara wat gaat daar gebeuren!

Na 5 dagen slecht weer op Phi Phi zijn we vertrokken naar Koh Lanta. Daar hadden we een super goed hotel gezien!
Robin en Leendert gingen ook naar Lanta maar zij hadden een ander hotel. Dit hotel bleek echt vreselijk te zijn (Bloed, bedbugs en schaamhaar in de kamer) en ze zijn naar ons hotel gegaan.

Mike en ik hebben die dag heerlijkk gegeten bij een lokaal klein restaurantje, beheerd door een oud stel. De oude man had constant een glimlach op ze gezicht. Na het eten kregen we een briefje met allemaal bedankjes, heel schattig!

De volgende dag hebben we met Robin en Leendert een scooter gehuurd en zijn we het eiland gaan verkennen.
Als eerst zijn we naar de Animal Welfare gegaan. Honden en katten worden hier opgevangen en krijgen de zorg die ze nodig hebben. Vanaf 12 uur hadden ze elk uur een tour maar wij waren er al om 11 uur dus Mike en ik besloten om de volgende dag terug te komen en dan de tour te doen.
we hebben nog wel even met de katjes geknuffeld!

We zijn doorgereden richting het viewpoint van Lanta en hebben daar even een drankje gedaan. Toen door Old Town. We hebben het hele eiland rondgereden. Prachtige natuur en vanwege low season ook lekker rustig.

S'avonds hebben we in Saladan gegeten. Daar was op dat moment ook een marktje. Voor 50 cent kon je met een plastic geweertje schieten en moest je zorgen dat je 4 van de 5 knuffels omschoot. Mike had geluk en hij mocht een knuffel uitkiezen!
Deze hebben we later weggeven aan een kindje die er ontzettend blij mee was.

De dag erna gingen Robin en Leendert een tour doen en zijn Mike en ik weer met de scooter op pad gegaan. We zijn naar Lanta National Park gegaan.
Mike wilde even wat zonnebrand opsmeren maar voor we het wisten had een aap deze gestolen en rende ermee weg. Mike rende erachteraan maar de aap was sneller.
Toen de aap merkte dat de olie niet eetbaar was liet hij het flesje liggen en konden we deze weer pakken.

De apen liepen hier allemaal op het strand en ze zwemmen in een watertje dichtbij. Hier heb ik ook 3 apen gezien die doken in het watertje! Ze sprongen uit de boom zo het water in. Het was zo'n grappig gezicht!
De apen waren best brutaal en vonden Mike met ze GoPro ook erg interessant, maar ze vonden de GoPro niet zo leuk en probeerde het aan te vallen.
Het zijn leuke beesten die apen maar je weet nooit wat ze kunnen gaan doen en je wilt ook echt niet gebeten worden door ze!

Na het National Park zijn we op het strand gaan liggen en daarna zijn we naar de Animal Welfare gegaan waar we de tour kregen.
De honden en katten hebben genoeg ruimte en zagen er goed verzorgd uit. Ze hebben 1 hond met maar 2 poten maar die wilde zich helaas niet laten.
Het liefst had ik wat beestjes mee genomen maar ik denk dat dat thuis niet zo gewaardeerd zou worden.

S'avonds hebben we wat gegeten met Robin en Leendert en hebben we daarna afscheid genomen want de volgende dag gingen wij naar Bangkok en zij naar Koh Samui.

In Bangkok zaten we natuurlijk weer op Koh San Road!
We hebben wat gegeten en een drankje gedronken en zijn daarna naar het hotel gegaan want de volgende dag gingen we shoppen.
Het was zondag en dat betekend; Chatuchak Market (weekend markt). De grootste weekendmarkt ter wereld.
Na een flinke tijd daar geslenterd te hebben gingen we door naar MBK (winkelcentrum).
Na deze flink dag shoppen waren we wel toe aan ontspanning en zijn we naar een schoonheidssalontje gegaan bij Koh San Road. We zijn daar al vaker geweest en 1 van de vrouwtjes herkende ons van de vorige keer.
Nadat alle mee-eters en viezigheid van ons huidje af was namen we nog lekker een gezichtsmasker. Mike heeft zich nog lekker laten scheren en ik nam nog een Thai Massage.

S'avonds hebben we op Koh San Road een tap met 3 liter bier besteld. Toen die op was hebben we meer bier gedronken en zoals je wel kan raden werd het een gezellige avond. We hebben weer leuke mensen ontmoet en hebben weer wat plekken om te slapen als we terug naar Bangkok gaan of als we besluiten om een keer naar Israël te gaan.

De laatste volle dag van de vakantie zijn we weer gaan winkelen in MBK en zijn we naar Siam Paragon gegaan. Ook hebben we een supermarkt bezocht en hebben we allemaal curry's gehaald.
We besloten om in de avond naar de bios te gaan en hebben bij Siam Cineplex The Mazer Runner gezien.

Toen was het tijd om de backpack in te gaan pakken. (Wat een hel!)
Uiteindelijk alles erin gekregen en toen was het tijd om te gaan slapen. De laatste nacht in Azie.

We vlogen pas om 12;05 uur, dus hoefde we niet te vroeg op en gingen we heel relaxt naar het vliegveld.
In het vliegtuig bleken 250 legen stoelen te zijn!!! We konden zitten en liggen waar we wilden en de vlucht is erg snel voorbij gegaan.

Toen stonden we weer op Nederlandse bodem. Koud dat het was!
Nadat we de koffers hadden opgehaald en de douane door waren kwam Romy op me afgerend en zag ik dat er een heel welkomscomite was!
Zo leuk!
Papa, Mama, Romy, Oma, Vivian en Robbin, bedankt voor het warme onthaal!

Nu gaat het normale leven weer beginnen. Over enkele uren sta ik alweer op me werk.

Deze ervaring was geweldig.
We hebben zulke leuke mensen ontmoet, zulke mooie dingen gezien, zo veel meegemaakt.

AZIE 2014 JE WAS GEWELDIG!