Cute Thai kids - Reisverslag uit Schiphol, Nederland van Britt - WaarBenJij.nu Cute Thai kids - Reisverslag uit Schiphol, Nederland van Britt - WaarBenJij.nu

Cute Thai kids

Blijf op de hoogte en volg Britt

08 Augustus 2014 | Nederland, Schiphol


Had ik net me blog afgetypt crasht de app en is me hele verhaal weg. Dus moet ik alles weer opnieuw typen.


In Koh Samui hebben we lekker rustig aan gedaan. Na het chaotische Bangkok hebben we wel een strand dag verdiend en die hebben we dan ook zeker gehouden. 

S ' avond hebben we bij de food court wat gegeten. Het was heerlijk en mijn passievrucht juice geweldig! 

Na het eten zijn we gaan winkelen in een nieuw winkelcentrum bij Chaweng Beach,  Central Festival.  Het is pas sinds mei open dus alles was erg modern.

Na het shoppen kregen we natuurlijk weer dorst dus hebben we lekker wat gedronken bij Legends. Ik heb daar mijn eerste Thaise biertje gedronken en kan je vertellen dat ik bier nog steeds niet lekker vind! 

We gingen nog even op onderzoek uit naar de uitgaansplekken van Koh Samui maar kwamen uit bij een chille reggaebar aan het strand. 

We waren best wel moe van onze chaotische reis naar Samui dus zijn na 1 borrel langs het strand terug gelopen naar ons resort. Onderweg liepen we langs Ark bar en we wisten meteen wat we de volgende dag gingen doen, daar feesten!

Na heerlijk uitgeslapen te hebben hebben we een scooter gehuurd en zijn we op pad gegaan. 

Eerst richting de krokodillenboerderij. Eenmaal daar aangekomen bleek het bespottelijk duur en hadden we niet genoeg geld bij ons. 

Dan maar door richting the Big Buddha. We moesten van de monnik een japon aan (we waren te bloot gekleed). Bloedheet in dat ding! Vorig jaar hoefde dat nog niet. 

Na de Big Buddha zijn we nog naar een andere buddha geweest waarvan ik de naam niet meer weet. 


Hierna zijn we richting Fisherman Village gereden.
Onderweg besloten we even te stoppen bij een lokaal strandje. Er waren thaise kinderen met een bal aan het spelen. Kort daarna deden wij mee met het balspel. De kinderen waren zo vrolijk! Op het einde even snel een foto met ze gemaakt en daarna gingen ze weg. Wij gingen ook maar verder richting Fisherman Village. Sanne wilde hier graag vis eten. Ik hou totaal niet van vis dus ik zat weer zoals gewoon aan een curry!

In Fisherman Village heb ik een jurkje gekocht voor het uitgaan. Een blauw kort jurkje met een open rug tot aan me bilnaad. (Gewaagd ja!) 

Omdat ik nog enkele attributen nodig had om het een en ander op ze plek te houden zijn we naar een beauty winkel gegaan. We waren verbaasd over de spot goedkope prijzen!

Sanne had helaas nog geen jurkje dus zijn we naar Chaweng beach gereden en gelukkig heeft Sanne hier een mooie zwarte jurk gevonden. Ik moest ook nog simpele slippers hebben maar de oplichter vroeg 450 baht. Uiteindelijk voor 200 meekregen =)

Klaarmaken en op naar Ark bar!

Er kwamen 2 Franse jongens bij ons zitten. Ze spraken redelijk goed Engels (verbazingwekkend). Later kwamen we Nederlanders tegen en zelfs een jongen die in dezelfde wijk als mij woont, hoe toevallig!

Om 0200 uur ging Ark bar dicht en gingen we naar The Green Mango. Ik heb nog steeds geen idee waar het zit maar het was niet ver van Ark bar.

Wat er daarna allemaal precies gebeurt is weet ik niet meer zo goed. Het enige wat ik wel weet is dat we nog naar een andere tent zijn gegaan nadat de Green Mango dicht ging, we naar de supermarkt zijn gegaan voor after alcohol food, geen taxi wilde ons meenemen en uiteindelijk kwam er een motortaxi naar ons toe en heeft ons naar het resort gebracht. 

Net als in Bangkok moesten we de volgende dag weer reizen dus 3 uur later ging de wekker alweer, bah.

De eerste boot richting Koh Tao zat vol dus moesten we wachten tot 15:30 uur. Totaal niet erg, konden we nog even op bed liggen.

De boot vertrok pas om 16:00 uur. (Thaise tijden). 

Midden op zee waren we in een storm beland en de boot ging flink heen en weer door de hoge golven. Sanne werd misselijk maar gelukkig heeft ze zich er goed doorheen geslagen.

Eenmaal op Koh Tao ons af laten zetten in het centrum van Sairee Beach en op zoek naar een hotel. Het is Sairee cottage geworden. Hier hebben we een bungalow met vin voor 500 baht per nacht. (uitgerekend 12,50 euro)

Morgen maar weer even relaxen. 


  • 08 Augustus 2014 - 17:29

    Ria:

    Britt je reis verslag gelezen en ik moet zeggen jullie benutten wel elke minuut van de dag en bijna ook de nacht prachtig nog heelveel plezier samen en doe voorzichtig kom weer heel thuis gr OmaRia

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Schiphol

Rondreis in Zuid oost Azie

Backpacken

Recente Reisverslagen:

16 Oktober 2014

Home Sweet Home

03 Oktober 2014

Look at these beaches

16 September 2014

O NO, 4 Weeks left.

05 September 2014

Hoi an, heaven on earth

29 Augustus 2014

Our horror story
Britt

Actief sinds 20 Juli 2014
Verslag gelezen: 232
Totaal aantal bezoekers 5320

Voorgaande reizen:

29 Juli 2014 - 14 Oktober 2014

Rondreis in Zuid oost Azie

Landen bezocht: