Hoi an, heaven on earth - Reisverslag uit Nha Trang, Vietnam van Britt - WaarBenJij.nu Hoi an, heaven on earth - Reisverslag uit Nha Trang, Vietnam van Britt - WaarBenJij.nu

Hoi an, heaven on earth

Blijf op de hoogte en volg Britt

05 September 2014 | Vietnam, Nha Trang

Het is echt lang geleden dat ik iets geschreven heb maar we zijn ook veel te druk bezig geweest met kleding, schoenen en tassen laten maken en vooral veel genieten! Ik heb er gewoon totaal niet meer aan gedacht maar zal jullie nu weer even een update geven!

Vanaf Hanoi zijn we naar Da Nang gevlogen. We kwamen daar s'avonds aan en alle gekleurde lichten van de stad kwam op ons af. Dit is gewoon Vegas maar dan in Vietnam. Overal zijn trouwzalen en vele knipperende lichten in allerlei kleuren. Hoge gebouwen en versierde over de top bruggen.
We zagen onderweg naar het hotel een reuzenrad(heel groot!) En het bleek 1 van de grootste van de wereld te zijn. Nadat we in het hotel onze backpacks hadden gedropt zijn we naar Sun Wheel gegaan. Hij bleek pas sinds juni of juli dit jaar open te zijn. Het was echt heel hoog en we hadden een mooi uitzicht op de stad. Na het reuzenrad zijn we een stuk gaan lopen en wilde we eigenlijk wat gaan eten maar we moesten eerst even pinnen, dus op zoek naar een atm. Nadat we die gevonden hadden op zoek naar een restaurant of tentje wat ons wat leek. Helaas bleek dit moeilijker dan gedacht want alles was al dicht! Het was 22:00 uur!!! Ik had honger want had sinds 12 uur geen maaltijd meer gegeten dus ik werd alleen maar chagrijniger toen bleek dat ook de supermarkt dicht was. We liepen maar richting het hotel en onderweg zagen we iets waar mensen zaten. Daar aangekomen zei de bediende dat er geen eten meer kon worden besteld maar ik zag allemaal eten uit de keuken komen en was onderhand zwaar chagrijnig dus volgens mij keek ik niet al te vriendelijk naar de onschuldige Vietnamees. Dit heeft er wel voor gezorgd dat we toch iets konden kiezen dus ik blij want ik zou een beetje eten in me maag krijgen.
Na het eten en 2 bier (vult ook!) terug gegaan naar het hotel en lekker geslapen.

De volgende dag was het ook in Da Nang geen mooi weer en ik werd daar niet vrolijk van. We hebben toen besloten een taxi te nemen naar Hoi an. We hadden gezien dat je hier het beste kleding kan laten maken en dat kan je ook doen als het slecht weer is dus hup, richting Hoi an.

We verbleven in een homestay genaamd Full House. Dit was echt geweldig. Je hebt de kamers als in een hotel maar de kamers zijn gewoon in de woning van een gezin. Het waren hele aardige mensen en we konden gratis fietsen gebruiken.
Ik hield meteen al van Hoi an. Schattige steegjes en straatjes met Chinese lampionnen. Er hangt een hele romantische, gezellige sfeer. Via tripadvisor hadden we Mr Xe gevonden. Hij had veruit de beste beoordelingen voor zijn pakken.
Mike heeft bij Mr Xe in totaal 2 pakken en 3 overhemden laten maken. Hij kreeg hier nog 2 stropdassen naar keuze gratis bij. Ik heb 2 jurken laten maken. Alles is op maat en wordt precies gemaakt zoals jij het wilt. Je kan zelf de kleuren en de stof uit kiezen. Je laat ze een plaatje zien van internet en ze maken het na.

Bij Friendly shoe hebben we 3 paar schoenen laten maken maar 1 paar van mij is uiteindelijk niet door gegaan omdat hij niet werd zoals ik wilde. Ook hier kies je zelf je leer uit en is alles op maat.
Bij Friendly bags (dezelfde eigenaresse) heeft Mike een laptoptas laten maken en ik een schoudertas.

S'avonds was het zo gezellig in Hoi an! Als het donker werd zag je zo mooi het effect van de lampionnen en kon je in het riviertje waterlampionnen leggen waardoor het riviertje ook versiert was met lampjes. Wauw ik vond dit zo leuk en na die nare regenachtige dagen had ik dit echt even nodig.
We zijn gek van happy hours en hebben daar s'avonds zeker even gebruik van gemaakt en zijn na een paar drankje lekker op het fietsje terug naar de homestay gegaan.
De dagen daarop hebben we ons vooral bezig gehouden met passen van de kleding en schoenen en aanpassingen laten maken.
We zouden eigenlijk 3 nachten blijven maar het werden er 4. Dus zijn we ook nog een paar dagen naar het strand geweest want jawel, in Hoi an scheen alleen maar de zon!
De eerste dag strand zo gruwelijk verbrand. (Ben op dit moment giga aan het vervelen) Ik smeer me nu zoveel in dat ik echt niet meer kan verbranden!

Omdat we al die dingen hadden gekocht en het niet meer in onze backpack past hebben we 2 koffertjes moeten kopen. We wilde het eerst opsturen naar Nederland maar omdat wij de meest onlogische douane hebben (boven de 22 euro laten verschepen betaal je al invoerrechten en btw terwijl je als je het meeneemt als reiziger je tot 430 euro aan spullen mee mag nemen! Krankzinnige regels allemaal)
Dus nu lopen we met 2 backpacks en 2 koffertjes owja en de dagrugtasjes en cameratas.

Helaas Hoi an verlaten maar er zijn nog zoveel meer leuke dingen die ik wil zien dus hebben we de nachtbus vanaf Hoi an naar Nha Trang gepakt. De rit duurde 12 uur. We vertrokken om 6 uur s'avonds uit Hoi an en kwamen om 6 uur s'ochtends aan in Nha trang. Mike had nauwelijks geslapen, ik gelukkig wel een paar uurtjes. We konden nog niet inchecken dus hebben we even over de boulevard langs het strand gelopen op zoek naar een restaurant wat al open was. Helaas was die niet te vinden want alles ging pas om 7 a 8 uur open.
Nha trang zit vol met Russische toeristen. Alles is ook in het Russisch vertaald.
Wat wel erg leuk was om te zien zo vroeg was dat er een heleboel Vietnamese op de boulevard aan het sporten waren. Ze doen dit allemaal voor hun werk en lekker vroeg zodat de zon hun huid nog niet kan kleuren. (Als er iets is wat vietnamese haten is het de zon. Ze lopen in vesten, handschoenen, mutsen, alles om hun huid te beschermen tegen de zon.
Reden: Arme mensen (boeren) zijn zon bruin gekleurd, rijke mensen hebben een lichte witte huid. Bizar!!)

Nadat we een tijdje hadden gelopen vonden we iets wat open was en hebben we daar ontbeten. Daar gewacht tot 8 uur en toen konden we eindelijk inchecken.
We hebben nog even een paar uurtjes slaap ingehaald voordat we in de bloed hete zon op het strand gingen liggen.
Na een paar uurtjes zon zijn we terug naar het hotel gegaan om ons om te kleden en daarna lekker te gaan eten en wat te drinken.
Na het eten kwamen we uit bij Sailing Club. We hadden hier ook op de strandbedden gelegen in de middag en het was super chill.
We konden op zo'n bedlounge zitten/liggen en bestelde mojito's en een White chocolate cheesecake (love!). Na heel dik te hebben gechilled gingen we naar het hotel want we wilde de volgende dag naar Vinpearl (attractiepark en waterpark).

Om bij vinpearl te komen (ligt op een eiland tegenover nha trang) kan je met een kabelbaan(zo eentje die je ook ziet bij skiën) over de zee.
Vinpearl staat net als Hollywood tegen de berg aan geschreven. Ik weet niet of vinpearl dat eiland bezit maar 1 ding weet ik wel: de eigenaar is rijk!
Het waterpark is van dezelfde organisatie als die in de shoppingmall. Toch vonden we die in de shoppingmall leuker. Ook hier was het erg rustig en ook bij het attractiepark was geen hond te bekeken. Dit was fijn want we hoefde niet te wachten voor de glijbanen en attracties.
Het enige wat we af en toe zagen waren Russen. (Je herkent ze meteen) Blijkbaar lijk ik ook op een Rus want ben een paar keer Russisch aangesproken waarop ik een verbaasd, licht arrogant hoofd trok en zei English waarop ze meteen weer vertrokken.
Nadat we alles wel zo'n beetje gezien hadden gingen we weer met de kabelbaan en local bus terug naar ons guesthouse.

Daar zijn we nu en heb ik dus even de tijd gevonden wat de schrijven.
Maar de tijd is op voor het schrijven want het is weer tijd om te genieten!
Laterssss

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Vietnam, Nha Trang

Rondreis in Zuid oost Azie

Backpacken

Recente Reisverslagen:

16 Oktober 2014

Home Sweet Home

03 Oktober 2014

Look at these beaches

16 September 2014

O NO, 4 Weeks left.

05 September 2014

Hoi an, heaven on earth

29 Augustus 2014

Our horror story
Britt

Actief sinds 20 Juli 2014
Verslag gelezen: 244
Totaal aantal bezoekers 5347

Voorgaande reizen:

29 Juli 2014 - 14 Oktober 2014

Rondreis in Zuid oost Azie

Landen bezocht: